17 Eylül 2014 Çarşamba

MİNİK BAHÇE





Minicik bir bahçenin ürettiklerine bakar mısınız?
 Tohum, su, bodrum güneşi ve toprak neler üretiyor.
Kardeşim (hiç bahçe işlerinden anlamaz :)) tohum derneğinden aldığı domates tohumlarını toprağa gömmüş ve bahçe sulama sisteminin hortumlarını da domatesleri ektiği yere çekince bu bahçe oluşuvermiş. Görünce bayıldım. Benim toprakla uğraşmayı sevdiğimi bildiği için ilk hasat için beni beklemiş. Nasıl güzeldi domatesleri koparırken domates kokusunu alabilmek. Pişirirken ilaçsız, hormonsuz ve genetiği oynanmamış olduğunu bilmek... Domatesine güvenmek...

Tarladan mutfağa ilaçsız,hormonsuz ve genleri ile oynanmamış tohumlarla gelebilse keşke sebze meyvelerimiz. Bu gün sitenin girişinde sebze satan ziraat mühendisi (ülkemizde böyle ne yazık ki ziraat mühendisleri sebze satıyor) devletin verdiği tohumları ekme zorunluluğu getirdiğini söyledi. Orjinal tohum ekenlere 3500 tl ceza yazıyorlarmış. Yakında kendi tohumlarımızın yok olacağından endişeliydi o bir mühendis olarak bizden daha çok neler olabileceğini hayal ediyordu çünkü...
Ben artık orijinal domateslerin yiyemediğim çürük olanlarının içindeki çekirdekleri fırın kağıdı (kuruyunca çıkarması kolay oluyor) üzerine koyup kurutuyorum. Kuruyan çekirdekleri bir zarfa koyup üzerine bilgilerini yazıyorum. Zarflarım gittikçe çoğalıyor .
Bir gün benimde minik bir bahçem ve tohumun toprağa düşüp büyümesini ürün vermesini izleyebileceğim zamanım olsun istiyorum. O bahçeden yazılar, yazayım resimler paylaşayım istiyorum.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder